fredag 4 december 2009

Min storebror

Hur beskriver man en tio år äldre storebror?

Bilden är en korsning mellan min bror och den avatar
(docka) som han använder sig av i Second Life.

Bardomsminnen.
Jag minns att det såg väldigt gott ut när han drack choklad och åt ostsmörgås innan han gick till skolan. Jag minns en ryggtavla på en målmedveten gymnasist när han läste sina läxor.
Jag minns en sommarnatt vid Gamlebyviken och ljuset från en fotogenlåga under lövträden när han tog bort färgen på den gamla snipan, det var mysigt.
Det som jag tycker är betecknande är en stark karaktär, som säkerligen har danats i scouterna. Han har alltid varit politiskt engagerad och jobbat aktivt för det han trott på.
Som vuxen har jag följt hans göranden vilket inte varit lite. Han har konverterat till Islam. Nu är han med i Second Life. Ett andra liv i den virtuella världen.

2 kommentarer:

Klas sa...

fin beskrivning av din bror.

Muhammed Yussif sa...

Tur att du inte vet alla mina misstag och svagheter eller tack för att du inte nämner dem. Jag är glad över att du vill berätta för världen hur du ser på mig