måndag 28 december 2009

Halleluja!

Det första inlägget med den nya datorn.
På bilden Kämpebron, Ostindiska Kompaniet (numera Stadsmuseum) och Tyska kyrkan (Kristinae kyrka) Göteborg
Det avgörande skälet att jag skaffat mig en ny dator är att viruskyddet, Com Hems säkerhetspaket, hade vuxit sig för stort i den gamla datorn som endast var på endast 9 GB. Jag var tvungen att avinstallera virusprogrammet varvid datorn började att gå som en oljad blixt. Du vill väl inte ha en dator med en massa maskar och ormar inuti, skaffa dig ett fullgott virusskydd sade min storebror. Ibland kan jag känna mig själv full av ormar och maskar som kräver sin tribut och vad spelar det då för roll.Jag tänker närmast på de två dödssynderna lusta och frosseri- nåväl- högmod är den största synden av dem alla. Din kropp är ditt tempel så håll den ren- var det Jesus som sade det? Så får det bli även med den nya datorn. Medan jag har några kostnadfria dagar med Norton ska jag se efter andra alternativ som det som comhem och telia erbjuder. Den nya datorn är liten och smäcker och börjar redan kännas som en personlighet.

2 kommentarer:

Klas sa...

Suveränt, jättekul!

KP sa...

Härligt när en dator går som en oljad blixt!