söndag 25 maj 2008

Jag drömde...

Bilder från Malö i Bohuslän.

Drömmen utspelade sig i en jättelik mässhall för loppmarknader eller dylikt med marknadsstånd.
Jag skulle klä på mig, det gick långsamt- som i en trögflytande vätska. En major satt vid en pulpet och tittade strängt men förtroendeingivande på mig genom stålbågade glasögon. Han sade att det innebar dödsstraff att komma försent till uppställningen.
Min kompis ifrån tonårstiden stod och stämde sin gitarr. Min nuvarande chef, såg lite gammal och "skrynklig" ut. Han såg att jag spelade i ett band och frågade leende om inte bandet kunde spela något när tillfälle bjöds.Jag fortsatte min påklädnig med att knyta skorna, det gick fortfarande oroande sakta. Majoren upprepade vad han sagt tidigare.
Jag rörde mig förvirrat fram i en korridor, troligtvis på väg till uppställningen. En man låg livlös på golvet. någon sade att han behövde hjärtmassage. Jag lyckades med att ge mannen hjärtmassage genom att lägga handflatorna på mannes bröstkorg och med hjälp av min egen kroppstyngd åstakomma kraftiga regelbundna stötar.

3 kommentarer:

rastplats sa...

Vilka vackra fotografier. En traktorstig på landet är rogivande att titta på. Jo drömmar kan va lite knepiga, mardrömsaktigt tycker jag det verkar som.

sascha sa...

Du valde att försöka rädda livet på mannen, fast majoren hotat dig med döden om du missade uppställningen. I verkligheten hade det varit vansinne, men i en dröm är det livsbejakelse!
/sascha

rastplats sa...

Det är väl typiskt dig. Du har egentligen bråttom till uppställningen men du tar dig tid att hjälpa han som ligger med hjärtmassage. Det finns vissa saker som är viktigare i livet än att skynda fram.