måndag 15 november 2010

Nostalgi i november

För tre år sedan hittade jag en blogg i USA genom gemensamma intressen. Det var den kvinnliga bloggarens profilbild som först fångade mitt intresse. Hon var just i färd med att blogga och vände blicken mot kameran. Den var så inspirerande för mig som själv just börjat blogga. Jag kände ett lyckorus och i november månad skrev jag dessa ord.
November is the darkest month of the year- no, that´s not true, but now the dark season is a fact and spring seems so far away. I look at one of my favorire blogs made by a beautiful women in US. There are many photos of flowers, delicious food, apartments beautiful furnished, and talented friends. I went through her blog like a ghoast, whithout touching anything. I don´t write any comments whitch maybe is sad because i like comments in my own blog. She seems so glad and happy and the sun is always shining there. But- she is married. And now it is already the last week of November.

Tillägnat min gode kompis och broder Klas (vid trummorna). Vi fikade på Ewas Paleys i dag och han försäkrade att han fortfarande känner ett starkt lyckorus av att blogga. (Lennart Björklund spelar gitarr.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ingen kontakt med tjejen från Dallas längre? Trummor är roligt, men jag blir aldrig som Neil Peart.

Anonym sa...

Har du ingen kontakt med tjejen från Dallas längre? Trummor är roligt, men jag blir aldrig som Neil Peart.

Anonym sa...

Det blev en kommentar för mycket där. Neil Peart spelade trummor i Rush.

Gösta Lindborg sa...

Nej tyvärr- det var ju lite knepigt att hon just i den vevan gifte sig med tjusiga bilder från brölloppet. Men det var kul med den kontakten vi hade.