söndag 22 februari 2009

Badet

Skylten med 50: tals-stuk ovanför entrén till Valhallabadet som invigdes 1954.
Till badet går jag minst en gång i veckan. Först dusch och bastu- därefter 1000 m. i bassängen. Ibland tar jag på en väst för egen träning och springer i vattnet i stället. Då brukar jag sjunga Vaktpraden av Povel Ramel eller Nå skruva fiolen av CM Bellman för att hålla takten. Om jag simmar tar jag på mej simglasögon och näsklämma- viktigt för att inte få nackspärr och dessutom för att känna större närhet till vattnet. Efter 200 m. uppvärmning känner jag mej som en säl eller valross som simmar över Atlanten mot exotiska mål som Island eller Påskön. Bilden till höger: Detta är min vy medan jag mediterande tar en kopp kaffe och en rök innan jag går in på Valhallabadet. I förgrundenValhalla idrottsplats, Nya Ullevi och i fjärran Skansen Lejonet
Jag är definitivt ingen renlevnadsman vilket framgår av den här bilden men just lusten att röra sej i vatten sitter djupt.

2 kommentarer:

rastplats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
rastplats sa...

Det skulle jag vilja se, när du springer i vattnet och sjunger Vaktparaden av Povel Ramel.