fredag 18 april 2008

Känslan jag ständigt vill återkomma till.

Tänk när den senast Beatles-plattan kom ut i skivaffären. Jag kastade mig ner till butiken, expiditen, gillade mig, kändes det som. Det var något i känslan som jag ständigt vill återkomma till. I vilket fall som helst, det fanns två låtar som tände mitt hjärta som tioåring. Det var Tennessee Waltz med Alma Cogan och så var det Please Mister Postman med The Beatles. Den köpte jag som singel med omslag i gult minns jag. Jag älskade, älskade dom.- dom fyllde mitt hjärta med tillit till livet.
Lyssna här på dom tidiga The Beatles
(Tilläggas bör att Please Mister postman är en cover. Den är skriven av av Holland-Dozier-Holland i Motown records. De ville träffa "the sweetspot" i människor med sina låtar och de lyckades sannerligen på mig. Tennessee Waltz har en anan bakgrund men samma effekt).

1 kommentar:

rastplats sa...

John Lennons röst är helt enastående. Allt han sjöng blev underbart. En gudabenådad röst.Ibland är rösten hjärtskärande och gripande.