lördag 17 april 2010

Spännade med den nya moskén

Centrala Göteborg sedd från ungefär den plats där moskén ska ligga. Nu finns snart ett nytt landmärke sett från den motsatta stranden.
Jag tycker att det ska bli spännade att bevittna byggnationen och se den nya moskén som ska vara belägen vid Keillers park i Göteborg.
Jag ska följa byggnationen och hoppas att det blir en invigning för allmänheten. Jag tycker att det är en stor tillgång för Hisingen att den byggs här- där det annars inte finns så många sevärdheter. Snart är kanske de övriga göteborgarnas lite nedlåtande syn på Hisingen ett minne blott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och här är jag! Hälsningar från Stockholm.

under ytan

- Peter Ingestad

rastplats sa...

Jag tycker också det ska bli trevligt med en moské i Göteborg.

rastplats sa...

Men det finns väl många sevärdheter på Hisingen i och för sig... Ragnhildsholmen, Slättadamm, Volvo Torslanda. Men en moské blir trevligt. Och du visade mig en målning av någon kung på något berg tror jag?