torsdag 6 augusti 2009

Jag kommer av ett brusand´hav

Bilden på Klas på grenen i Skagen passar bra till utställningen Evert Taubes liv - Jag kommer av ett brusand´hav
Besökte min älskling på på sjukhuset i går. Hon ligger där efter operation och det är roligt att se hur hon blir stadigt bättre dag för dag.
Därefter prommenerade jag en stund på Liseberg. Jag tittade in på Taube-utställningen; Jag kommer av ett brusand´hav, och då passar ju bilden ovan med Klas på grenen vid Skagen bra in.
Jag blev tårögd av inledningsfilmen till utsällningen där sonen Sven- Bertil läser texten. Evert Taube berättar att han har en femåring inom sig- den femåring som lekte vid klippor och bränningar på Vinga. Sådana upplevelser är nog hemligheten bakom många stora konstnärsskap.
Jag gick vidare till Polketten och såg de många dansparen röra sig runt i cirkel- på avstånd såg det ut som någon trögflytande vätska som sakta rörde sig framåt. Men det var roligt att se alla duktiga dansare.

1 kommentar:

rastplats sa...

Det har inte har inte blivit så mycket brusande hav för mig heller i sommar. Men Göteborg är fint på sommaren också.
Hoppas din käresta kryar på sig.